I UKAS vil jeg dele mindre og større saker på ukentlig basis. Det kan handle om alt fra en ny meny til en oppskrift eller et fint tilbud.
Jeg vil også dele av tanker, poesi og refleksjoner.
KAJSAS er basert på gode tradisjoner og følelser. Omsorg, kjærlighet og atmosfære står sterkt i alt vi gjør, og vi skal ikke bare være en catering og butikk der du bare går inn og ut uten å ha fått med deg noe annet enn en gjenstand. Min drøm er at du skal sitte igjen med noe mer.
Jeg ønsker deg en nydelig dag og uke.
Tanker om service, mine drømmer og tanker om KAJSAS vei videre 💓💫🌿
Jeg har så mange ting på hjertet. Noen ganger er det så mange tanker «at det krøller seg», men ønsker å dele og håper dere liker at de blir delt.
Jeg brenner for god service og mener at de beste servicemedarbeiderne har en spesiell motor av omtanke og omsorg for at andre skal ha det fint.
Generelt er jeg stadig forbauset over for rigide systemer og slett service når jeg er rundt forbi.
Og jeg skjønner at alt handler om bedriftenes kultur. Om hvordan lederen får sine med på kulturen via motivasjon, opplæring og nøysom oppfølging.
Personlig har jeg lang arbeidserfaring fra jobb i stallen, Mc Donalds og SATS. All er miljøer hvor det er snakk om å jobbe hardt, følge rutiner og ta ansvar.
Jeg får også fort «overtenning». Jeg gikk på Grete Rode kurs, og ble instruktør. Jeg startet å trene på treningssenter og ble instruktør i alt og PT. Jeg var på elvevanding og vil bli turguide. Listen kan gjøres lang.
Nå som ting åpner opp igjen er det mange som spør om jeg vil starte KAJSAS butikk, café og restaurant andre plasser også.
Jeg elsker jo å si JA til alt; men ref service, tilstedeværelse for kultur og oppfølging av ansatte i KAJSAS så er ikke tiden inne akkurat nå. Mange drømmer må ligge litt på vent.
KAJSAS har vokst fort og det er krevende. Ikke minst hold nesten hele bedriften på å ta kvelden denne drøye coronatiden.
Jeg er sykt detaljorientert og jobber hver dag for å ha alt på stell. Det er krevende å få alle ansatte med på samme nerve. Nerven om ypperlig service, omtanke og alt det beste til enhver tid.
Jeg drømmer om flere menyer, flere KAJSAS butikker, egen restaurant, et nydelig bittelite hotell og det mest omsorgsfulle gamlehjemmet i KAJSAS ånd.
Ting koster og når bedriften vokser så må enda flere rutiner og skjemaer på plass som til enhver tid må holdes oppdatert og som må spres.
Tiden nå må må brukes på å finne flere ansatte som har den nerven slik at alt faktisk ivaretas. KAJSAS må fortsette å se alle ansatte og alle kunder, fortsette å være kreative og fortsette med å stå fast ved så god kvalitet som det brennes for.
Jeg skjønner at dette krever fra oss, og at vi har krevende kunder som vi elsker. Det å bli satt krav til er bare så viktig for det å holde seg skjerpet og på topp.
Service er og vil forbli en hjertesak. Mat og blomster er og vil forbli en hjertesak. Opplæring, pågangsmot og arbeidsglede er og vil forblir en hjertesak. Kunder er den viktigste hjertesak; og selve navet.
Alle disse hjertetingene krever, og jeg har bare bestemt meg for å kjempe videre for mine drømmer.
KAJSAS skal klare å være KAJSAS med den filosofi jeg skapet som grunn.
Jeg vet at du, jeg og alle mann alle har mye å passe på i livet. Hver dag gir oss nye muligheter. Hver dag er det vår innstilling som avgjør.
Takk til alle som følger KAJSAS og handler. Uten dere er vi ingenting.
Jeg gleder meg til å gripe fatt i morgendagen, neste uke og neste halvår 💓💫🌿
Klem Kajsa